22 February 2024 | 04:14 PM
Share this page:


Evidence suggests the publication was hostage to its main donor, Roy Singham, that its failure to diversify its funding was a feature, not a bug, and that when it came to be regarded as less useful politically it was deliberately abandoned, rather than being given the chance to gain real independence. Unanswered questions remain about Singham’s role – and about his relationship with his presumed Chinese overlords.